FANDOM

Enton: Kagutsuchi
  • Baiera z czarnych płomieni.
  • Uformowane czarne płomienie.
  • Elastyczny miecz.
Nazwy
Japoński 炎遁・加具土命
Rōmaji Enton: Kagutsuchi
Angielski Blaze Release: Kagutsuchi
Polski Uwolnienie Płomieni: Dodane Narzędzie Pana Ziemi
Debiut
Manga Tom 50, Rozdział 464
Anime Odcinek 203
Powieść Zai no Sho
Film Boruto
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Impact
Występuje w Manga, anime, film, powieść i gra
Informacje
Klasyfikacja Mangekyō Sharingan Itachi Kekkei Genkai, Ninjutsu, Dōjutsu
Klasa Ofensywna, Defensywna
Typ Katon Uwolnienie Ognia
Jutsu Macierzyste Amaterasu
Pochodzenie Jutsu
Amenotejikara: Chidori

Amaterasu: Entenka
Chibaku Tensei: Amaotoshi
Enton: Gōkakyū no Jutsu
Enton: Honoikazuchi
Enton: Kagutsuchi — Hien
Enton: Kagutsuchi Ten no Dan
Enton: Susanoo Kagutsuchi
Enton: Kagutsuchi Yamaarashi
Enton: Yasaka no Magatama
Gōka Mōshū
Kagutsuchi: Tsui
Kagutsuchi: Zan'en
Shakuton: Kōrin Shippū Shikkoku no Ya Zeroshiki
Takemikazuchi
Zan'ei

Użytkownicy
Indra Ōtsutsuki

Sasuke Uchiha

Enton: Kagutsuchi jest metodą, którą stosuje się do transformacji kształtu czarnych płomieni Amaterasu, umożliwiając użytkownikowi manipulowanie nimi w razie potrzeby. W przypadku Sasuke, gdy Amaterasu jest używane z lewego oka, używa prawe oko do manipulowania płomieniami. Po użyciu ostatecznej formy opancerzonego, Susanoo Sasuke zyskał kulę czarnych płomieni, która służy jako alternatywne źródło ognia do manipulowania tą techniką. Ta technika pozwala użytkownikowi na gaszenie ognia.

Warianty

Użytkownik może kształtować płomienie Amaterasu w różnych odmianach, zarówno do ataku i obrony:

  • Podczas korzystania z klatki piersiowej Susanoo, użytkownik może stworzyć klatkę ochronną manipulując czarnymi płomieniami na pokrycie go.
  • Zbiegając płomienie przed użytkownikiem, kolczasta bariera kształtując płomienie, które mogą być tworzone nie tylko chroni go, ale także przebija i spala każdego przeciwnika, którego dotknie.
  • Wśród broni, która może objawiać się od kuli czarnych płomieni dzierżącego przez Susanoo są miecze, Magatama w kształcie pocisków i strzał, które mogą być użyte z jego łuku.
  • Płomienie można dzierżyć według własnej woli bez spalenia i mogą być zmanipulowane w elastyczny miecz, a także w kształcie krótkoogoniastych pocisków z łopaty długo wahającego się ataku.

Wpływ

Podobny do innych umiejętności Mangekyō Sharingan, nazwa Kagutsuchi pochodzi od japońskiego mitu i religii. Kagutsuchi jest Bogiem Ognia w Shinto i jeden, który przyniósł na świat śmierć przez spalenie matkę Izanami do śmierci, jak ona urodziła mu. To sprawiło, że jego ojciec, Izanagi, zabić go mieczem Totsuka.

Ciekawostki

  • Susanoo Sasuke jest w stanie trzymać kulę czarnych płomieni, z których może produkować różne rodzaje broni. Chociaż miecz utworzone w ten sposób początkowo był identyfikowany jako "Uwolnienie Płomieni: Kagutsuchi", później został nazwany jako część pochodnej techniki zwanej "Uwolnienie Płomieni: Susanoo Kagutsuchi". W Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3 nazywa się "Mieczem Kagutsuchi".
  • W rozdziale 585 furigana tej nazwy technik napisano w hiragana, a nie w katakanie, jak zwykle są one pisane.
  • Zgodnie z czwartym databookiem, Sasuke wynalazł tę technikę, kiedy walczył z A,ale inkinkenowany Tobirama Senju skomentował, że widział to wcześniej w życiu.
    • W anime Sasuke potrafi wyprowadzić czarne płomienie Amaterasu używając Kagutuchi. Przypomina to manga, gdzie również wysuwa się czarne płomienie, chociaż to nastąpiło przed jego domniemanym wynalazkiem techniki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki