FANDOM

Kageyose no Jutsu
Kageyose no Jutsu
Nazwy
Japoński 影寄せの術
Rōmaji Kageyose no Jutsu
Angielski Shadow Gathering Technique
Debiut
Manga Tom 37, Rozdział 333
Anime Odcinek 83
Gra Naruto: The Broken Bond
Występuje w Manga, anime, gra i powieść
Informacje
Klasyfikacja 19px Hiden, Ninjutsu
Klasa Uzupełniająca
Typ 19px Uwolnienie Yin
Jutsu Macierzyste Kage Nui no Jutsu
Użytkownicy
Shikamaru Nara

To ninjutsu za pomocą zmaterlizowanych cieni, ale w porównaniu z techniką Kage Nui no Jutsu z tej samej linii, ta technika kładzie nacisk nad kontrolę minut ruchów cienia. To jest wystarczająco dokładne, by nawet zrobić przejściowe macki przez niewielkie otwory. Zasadniczo metoda ta wykonuje własny cień i przekształca użytkownika i ciągnie go na niezliczone cienie macki, które są następnie wykorzystywane do chwytania przedmiotów i pociągania ich. Ponadto, może umiejętnie korzystać z cienistej macki w kształcie wici, używając ich do podnoszenia i rzucania bronią jak kunaiem. Ta technika ma wiele możliwych zastosowań. Nie ma ręcznej pieczęci używanej do tej techniki, ale ruchy rąk przypominają Sabaku Kyū Gaary.

Ciekawostki

  • Yose (寄 せ, gathering) to także japoński termin na końcówkę. Oznacza to, że ostatnie ruchy w grach strategicznych, takich jak szachy, shōgi lub Go. To tłumaczenie jest prawie tak doskonałe, jak zbieranie w tym przypadku, ponieważ ta technika była ostatnim krokiem w misji Shikamaru o tematyce shōgi.
  • W Naruto: The Broken Bond, Shikamaru użył tej techniki w części I.