FANDOM

Kawazu Kumite
Nazwy
Japoński 蛙組手
Rōmaji Kawazu Kumite
Angielski Frog Kata
Debiut
Manga Tom 45, Rozdział 420
Anime Odcinek 156
Film Więzienie krwi
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 2
Występuje w Manga, anime, gra i film
Informacje
Klasyfikacja Senjutsu, Styl Walki, Taijutsu
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki
Jutsu Macierzyste Sennin Mōdo
Pochodzenie Jutsu
Attō: Rasengan

Kawazu Tataki

Użytkownicy
Fukasaku

Naruto Uzumaki

Kawazu Kumite jest stylem walki wykorzystywane wyłącznie przez tych, którzy opanowali Tryb Mędrca i zostali przeszkoleni przez ropuchy góry Myōboku. Wykorzystywana czakra senjutsu w Trybie Mędrca aktywuje ciało na różne sposoby, zwiększając szybkość, refleks, siłę i wytrzymałość użytkownika. To pozwala na osiągnięcie niesamowitych atutów mędrca, które zawierają duże odległości skacząc, roztrzaskując ostre materiały gołymi rękoma, a także podnoszenie obiektów kilka razy większe od siebie.

Podczas korzystania z Kawazu Kumite, naturalna energia używana przez praktykanta tworzy czakrę senjutsu również otaczająca użytkownika w aurze tej samej energii naturalnej. Ta aura może działać jako przedłużenie ciała i nie może być postrzegane przez osobę inne niż te, które zostały przeszkolone w senjutsu. Wykorzystując aurę, użytkownik może rozszerzyć zakres i siłę ataków fizycznych. Uderzenia, które lekkie lub normalne przegapiają faktycznie nawiązują kontakt z celem. Jeden cios okazał się mieć wystarczająco dużo siły, aby sparaliżować i całkowicie wykończyć przeciwnika, podobnie jak Kongōken.

Ponadto, zwiększona szybkość, refleks i zwiększone wykrywanie czakry z Trybem Mędrca, w połączeniu z ręcznymi ruchami ciała Kawazu Kumite, pozwala praktykantowi na unikanie ataków przeciwnika w ostatniej chwili.

Ciekawostki

  • Kata jest określeniem sztuki walki odnoszącym się do wzorca obrony i ataku.
  • W anime, Naruto użył Kawazu Kumite, aby przełamać płaszcz czakry z wersji Dziewięcioogoniastego Klona Naruto.
  • Jest to powtarzający się temat, który używa Kawazu Kumite lub nawiązuje do entuzjastycznego Naruto po tym, jak uda mu się wyhodować rasę Rasengan o jakiejś odmianie. To pierwsze wystąpienie w jego walce z Painem, a później przeciwko jinchūrikiego Dziesięcioogoniastego po odkryciu jego słabości do techniki senjutsu.