FANDOM

Mokuton: Mokuryū no Jutsu
Nazwy
Japoński 木遁・木龍の術
Rōmaji Mokuton: Mokuryū no Jutsu
Angielski Wood Release: Wood Dragon Technique
Polski Uwolnienie Drewna: Technika Drewnianego Smoka
Debiut
Manga Tom 63, Rozdział 607
Anime Odcinek 362
Występuje w Manga i anime
Informacje
Klasyfikacja Mokuton.png Kekkei Genkai, Ninjutsu, Techniki Absorpcji Czakry
Klasa Ofensywna, Uzupełniająca
Typ Mokuton.png Uwolnienie Drewna
Pochodzenie Jutsu
Senpō: Mokuton: Mokuryū Enbu
Pokrewne Jutsu
Mokuton: Mokujin no Jutsu

Senpō Mokuton: Shin Sūsenju

Użytkownicy
Hashirama Senju

Madara Uchiha

Użytkownik tworzy gigantycznego drewnianego smoka, którego może użyć do powstrzymania celu albo do celów ofensywnych. Smok, którego użytkownik tworzy może zmieniać się pod względem wyglądu. Chociaż oba wystąpienia przypominały serpentynowego, chińskiego smoka, chociaż najpierw miał krótki nos, a gdy tworzył dwa pozostałe to nie miały. Posiada również zdolność absorbowania czakry od swego celu, czyniąc ich niezdanych do używania technik. W anime, Hashirama zdołał spowodować eksplozję smoka na celu.

Przeciwdziałanie

Poimo, że jest to potężna technika, okazało się, że jeśli głowa drewnianego zostanie zniszczona, jego zdolność do pochłaniania czakry zostaje eliminowana. Zarówno Naruto Uzumaki, jak i Kurama w ten sposób przeciwstawiają się temu, niszcząc głowę techniką Shunshin no Jutsu i Bijūdama. Madara Uchiha przeciwstawia się jego Susanoo, odwracając się do pochłaniania, próbując opróżnić czakrę.

Wpływ

Przy użyciu tej techniki stworzony smok przypomina głównie stwora z hinduskiej mitologii znany jako Makara. Z biegiem czasu, mit wokół tego stwora rozprzestrzenił się po większość Azji, w chińskich interpretacji istoty najbardziej przypomina smoka z tułowia słonia.

Ciekawostki

  • Hashirama użył tą technikę tylko raz do wiązania Kuramy w walce z Madarą.
  • Hashirama zauważył, że cechą tej techniki jest absorpcja czakry celów.
  • Gdy zostaje używany przez człowieka to otacza tułów bestii.
  • W niektórych częściach japońskiej mitologii smoki są uważane za bóstwa władzy nad drewna, lasów i wody, które prawdopodobnie ma odniesienie do Hashiramy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki