FANDOM

Tsukuyomi
Tsukuyomi
Nazwy
Japoński 月読
Rōmaji Tsukuyomi
Angielski Moon Reader
Polski Czytelnik Księżyca
Debiut
Manga Tom 16, Rozdział 142
Anime Odcinek 82
Powieść Akatsuki Hiden: Evil Flowers in Full Bloom
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
Występuje w Manga, anime, gra i powieść
Informacje
Klasyfikacja Mangekyō Sharingan Itachi Kekkei Genkai, Genjutsu, Dōjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Typ Inton Uwolnienie Yin
Pochodzenie Jutsu
Kuroyume

Mangekyō Miecz Rekina
Saikyō no Shikaku

Użytkownicy
Itachi Uchiha

Tsukuyomi należy zauważyć, że jednym z najpotężniejszych genjutsu w egzystencji. Jest to unikalne dla klanu Uchiha i tylko ci, którzy obudzili Mangekyō Sharingana mogą go używać, Mówi się, że reprezentują "świat duchów i mroku" (精神界と闇, Seishinkai to Yami), przeciwieństwo Amaterasu - ninjutsu o podobnej mocy.

Użycie

Tsukuyomi wymaga kontaktu z oczami należy przeprowadzić, zatrzymując cel w iluzji całkowicie pod kontrolą użytkownika. Sprawność Itachiego nad techniką pozwoliła mu z łatwością zmieniać postrzeganie czasu w genjutsu, aby w kilka sekund wydaje się kilka dni celu na torturach. Powoduje u ofiary przez długi okres czasu problemy psychiczne. Po tym jak Itachi użył na Kakashiego, Kisame był zaskoczony, że umysł Hatake pozostał nienaruszony. Tylko Tsunade wykazała jak skorygować ten psychiczny uraz.

W anime podczas części I, zastosowanie Itachiego z Tsukuyomi zazwyczaj opisywane czerwonym księżycem rzucające czerwone światło w całej iluzji w pochmurnej atmosferze, dając w tle wygląd krwi, gdy ofiara wpada w iluzję jest przedstawione w odwróconej skali szarości.

Taka potężna technika nie jest jednak bez wad. Ze względna niezłomność tej iluzji i szybkość, z którą jest wykonywana, ogromna ilość czakry jest konieczna i dodana ilość stresu jest umieszczone na lewym oku, pozostawiając wizję Itachiego bardziej niewyraźną. Przed użyciem go na Kakashiego w części I, Itachi stwierdził, że Tsukuyomi można podzielić tylko przez użytkownika Sharingana z tą samą krwią jak nim, jak wykazano, gdy Sasuke pokonał Tsukuyomi Itachiego w walce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki